Intra pe Forum

Ai nevoie de ajutor?
Pentru asta suntem aici!
Indiferent cat de grava crezi ca este problema masinii tale, noi am rezolvat altele si mai grave!
Aveti o problema si nu stiti cum sa o rezolvati ?
Trimite-ti-ne un mail si va vom trimite o rezolvare a ei:

  Numele si prenumele:  
  Email:  
  Localitatea:  
  Problema tehnica:  
Sfaturi tehnice:

Verificarea masinii dupa concediu

S-a incheiat vacanta? Autoturismul v-a plimbat in cele mai placute locuri? S-a comportat ca un adevarat membru al familiei? Este timpul sa-i acordati si lui un minim de atentiemai ales ca veti avea nevoie de el in traficul urban.
Noi va putem ajuta si cat sunteti la serviciu putem sa preluam autoturismul pentru a-i face urmatoarele verificari:
  1. Verificarea starii si intinderii curelelor;
  2. Verificarea etanseitatii si a nivelului de ulei la motor, la cutia de viteze;
  3. Verificarea etanseitatii si eficacitatii sistemului de franare si a ambreiajului;
  4. Verificarea jocurilor in articulatiile directiei si starii parghiilor si levierelor de comanda;
  5. Verificarea sistemului de rulare;
  6. Verificarea instalatiei electrice.
Daca totul este in regula puteti folosi autoturismul cu incredere ne uitand sa ne chemati cand se implineste termenul pentru revizia tehnica specifica pentru kilometrii parcursi.
Pornirea autoturismelor iarna

Ce trebuie sa aveti in plus in autovehicul (mai ales daca plecati la un drum mai lung): o pereche de lanturi antiderapante corespunzatoare dimensiunii pneurilor, o lopata cu coada scurta sau pliabila, o maturica, o racleta pentru gheata, un cablu de remorcare, manusi, o solutie de dezghetat incuietorile (n-o lasati in masina pentru ca riscati sa va uitati la ea pe geam de afara). Nu uitati sa va insusiti, in prealabil, tehnica montarii lanturilor.

Daca temperaturile sunt sau se preconizeaza a fi sub -15"C trebuie sa alimentati cu combustibil (problema este in special la diesel) specific temperaturilor joase sau sa adaugati aditivi care scad temperatura de congelare a motorinei sau sunt 'indragostiti' de apa cu care se amesteca si ard impreuna. Altfel o sa veti surpriza sa inghete conductele sau sa se infunde filtrele, autoturismul ramanand imobilizat.

Daca temperaturile sunt sub 0"C si stationati mai mult timp este bine sa nu trageti frana de mana. Exista pericolul inghetarii cablului sau sabotilor. La autoturismele noi actionarea franei de mana pentru o stationare mai lunga nu mai este o problema datorita solutiilor constructive.

Operatii prealabile pornirii motorului:
Deschideti usa autoturismului. Daca nu puteti, folositi solutia de dezghetare a incuietorilor care trebuie sa fie in buzunar si nu in habitaclu. Nu aveti solutie? Folositi o bricheta cu care sa incalziti cheia inainte de a o introduce in broasca. Daca nu functioneaza repetati operatia pana se deschide. O alta surpriza ar fi ca incuietoarea sa se deschida dar usa sa ramana blocata pentru ca garnitura de etansare a inghetat pe rama usii (se intampla de obicei dupa ce s-a spalat autoturismul cu o seara inainte). Nu trageti tare de maner pentru ca riscati sa il rupeti (de cele mai multe ori este din plastic si la temperaturi joase devine casant). Incercati tot cu solutia de dezghetare, de jur imprejurul usii sau deschideti o alta usa (in cazul inchiderilor centralizate).

Daca ati reusit, folositi maturica pentru a degaja zapada mai ales de pe geamuri si de pe orificiile pentru accesul aerului de climatizare. Pentru gheata de pe geamuri folositi racleta.

Asezati-va la volan si actionati pentru o clipa farurile pentru a activa acumulatorul (la modelele noi de autovehicule nu mai este nevoie de acest lucru).
Treceti maneta schimbatorului de viteze in punctul neutru ("mort") si apasati pedala ambreiajului.

Actionati demarorul (adica rotiti cheia de contact la maxim sau apasati butonul de pornire). Actionarea demarorului nu trebuie sa fie mai lunga de 10 secunde. Daca nu a reusit pornirea, o noua incercare poate fi facuta dupa trecerea unui minut pentru a lasa timp refacerii capacitatii acumulatorului.

Daca s-a reusit pornirea, lasati motorul sa functioneze in gol 1 sau 2 minute (dar nu mai mult) inainte de a porni la drum.

Demarajul se va face lent si se prelungeste pe parcursul catorva sute de metri pentru a permite incalzirea pneurilor in vederea recapatarii elasticitatii. Contactul dur al unui pneu rece cu neregularitatile drumului poate deteriora anvelopele si provoca microfisuri in masa lor.
Daca nu se reuseste pornirea dupa mai multe incercari numarul nostru de telefon este 0212560016. Venim!
Conducerea pe zapada

Se recomanda circulatia cat mai aproape de axul drumului pentru a se evita alunecarea rotilor in santurile de la marginea soselei.

Autoturismele cu garda la sol mica este bine sa se evite sa fie conduse pe fagasurile facute de alte autovehicule. Manevrabilitatea se reduce si exista pericolul imobilizarii lui prin suspendare.
Nametii, nu exagerat de inalti si nu mai lungi de 5 metri, pot fi depasiti printr-o rulare in viteza constanta, relativ crescuta fara a se roti volanul si fara a schimba vitezele in timpul manevrei.

Pasajele cu zapada mai lungi de 5 metri trebuie strabatute in treptele cele mai mici ale cutiei de viteze, in alura pe cat posibil constanta, fara apasari bruste ale pedalei de accleratie.

Daca autoturismul ramane blocat nu incercati sa surmontati situatia prin actionarea violenta a pedalei de acceleratie pentru ca invartirea pe loc a rotilor motoare agraveaza gradul de impotmolire. Autovehiculul trebuie dat inapoi cativa metri, pe aceeasi urma pe care a venit si apoi trebuie reluata inaintarea cu o viteza putin mai mare.

Pe drumurile cu zapada proaspata de 10-15 centimetri se va circula in asa fel incat viteza sa fie mentinuta neschimbata cat mai mult timp posibil. Opririle in astfel de circumstante sunt legate de riscul de a nu mai putea deplasa vehiculul de pe loc, mai ales daca urmeaza un cat de mic urcus.
DRUM BUN.
 
 Despre noi   ::   Servicii   ::   Preturi   ::   Sfaturi tehnice   ::    Calculeaza reparatia   ::   Angajati   ::   Contact   ::   FAQ